- Totalt 0 kr
 
Hantering av garantianspråk
Vad om något går sönder oväntad?
Trots en hög kvalitetsstandard kan det givetvis i enskilda fall hända att en vara har en oförutsedd defekt eller brist.
Men oroa dig inte, vi kommer inte att svika dig!
Konsumenter får 24 månaders garanti på varor köpta från oss. Vid defekt hjälper vi dig så snabbt och enkelt som möjligt. Gör så här:
Använd vårt reklamationsformulär
Några meningsfulla bilder är alltid till stor hjälp för oss! Ange även ditt telefonnummer så att vi kan ringa tillbaka!
Vi kommer att kontakta dig inom 48 timmar (vardagar) för att diskutera detaljerna. Beroende på ärendets omfattning finns det två olika sätt att gå  tillväga:
Fall 1
Det är en enda defekt del som enkelt kan bytas ut.
I detta fall skickar vi en motsvarande reservdel via DHL-paket, som du själv kan byta ut. Vid behov får du en retursedel med vilken du kan returnera den defekta delen till oss.
Självklart kommer vi i förväg att klargöra i en diskussion om bytet är genomförbart för dig.
Fall 2
Defekten påverkar artikeln som helhet och kan inte åtgärdas genom att bara byta ut delar.
I detta ytterst sällsynta fall återhämtar vi varan, åtgärdar defekten i vår mästerverkstad och skickar tillbaka den kontrollerade varan eller en ny vara till dig.
I det här fallet skulle du behöva säkra föremålet på en pall så att fraktbolaget kan transportera det. Handläggningstiden är cirka två veckor.
Vänligen förstå att vi inte kan täcka några stilleståndskostnader eller hyreskostnader för tredjepartsutrustning!
Om det är ett garantiärende står vi givetvis för alla kostnader som uppstår! När vi gör en bedömning, vid tveksamhet talar vi alltid FÖR kunden! För oss är goodwill den högsta prioritet.
Även om det uppenbarligen inte är ett garantifall försöker vi erbjuda lösningar som är så kostnadseffektiva som möjligt, till exempel genom att inte ta betalt för arbete, utan endast för själva reservdelarna.
Först när du är nöjd så är vi också nöjda!

